hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی|120 بنای تاریخی آذربایجان غربی امسال مرمت می‌شود

آذربایجان غربی|120 بنای تاریخی آذربایجان غربی امسال مرمت می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی از مرمت ۱۲۰ بنای تاریخی در استان طی سال جاری خبر داد.

جلیل جباری با بیان اینکه مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی از سال ۹۶ آغازشده است عنوان کرد: مرمت جداره سردر نصیرزاده، حمام محمد بیگ و مقبره آل یعقوب خوی، کلیسای هفتوان و کتیبه خان تختی سلماس ازجمله دیگر بناهای در نظر گرفته‌شده برای مرمت در سال جاری است.

او ادامه داد: امسال اعتبارات خوبی در جهت حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی استان جذب‌شده است بطوریکه از محل منابع ملی و استانی طی دو سال اخیر، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در جهت مرمت و ساماندهی ۱۲۰ اثر و بنای تاریخی در تمامی شهرستان‌های استان هزینه می‌شود

جباری گفت: مراحل ساماندهی این تعداد بنای تاریخی در مرحله اتمام است و تلاش می‌شود با جذب اعتبارات دیگر که در کارگروه‌های مختلف اعتباری مصوب شده است مراحل حفظ و احیاء بناهای تاریخی در استان در طول سال جاری ادامه یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی از راه‌اندازی موزه‌های جدید در استان خبر داد و گفت: امسال موزه مدرسه، موزه طب و بانک در ارومیه راه‌اندازی و عملیات تجدید بنای موزه میاندوآب و شروع عملیات موزه بوکان را در سال جاری شاهد خواهیم بود.

جباری خاطرنشان کرد: حفظ گذرهای تاریخی که عمدتا در بافت‌های تاریخی شهرها موجودند به تقویت محورهای گردشگری منجر شده و درآمدهای اقتصادی را عاید مردم و ساکنین آن‌ها کرده است.

او اضافه کرد: ما مجموعه پیشنهاد‌هایی آماده کرده و در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری به اداره کل راه و شهرسازی استان منعکس کرده و امیدواریم بخشی از اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در جهت حفظ بافت‌های تاریخی تخصیص یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰۰ مجوز اولیه برای طرح‌های سرمایه‌گذاری صادرشده که از این تعداد ۱۵ مورد به بهره‌برداری رسیده و بقیه در مرحله استعلام هستند.

جباری تصریح کرد: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری تسهیلاتی به میزان ۲۵ میلیارد تومان جذب کرده و سعی داریم سرمایه‌گذاران این بخش بتوانند از تسهیلات جذب‌شده بهره کافی را ببرند.

او خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش هتل، متل و مجتمع‌های گردشگری به تعداد ۳۰ مورد هستیم که حجم سرمایه‌گذاری این موارد مبلغی در حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد